20110324

Opakowanie.

Kiedy 8 milionów lat temu klimat w Afryce zaczął się ocieplać, a chwilę potem człowiek się wyprostował, sierść przestała być mu potrzebna [tak w skrócie] - nie musiała go chronić przed zimnem, ani przed słońcem, gdyż dzięki nowej postawie dwunożnej, powierzchnia ciała narażona na szkodliwe działanie słońca, znacznie się zmniejszyła. I zaraz potem kiedy człowiek stał się łysy - ubrał się - i tak powstało opakowanie.
Od tamtej pory ludzkość wie, że najłatwiej sprzedać przedmiot ładnie opakowany, a wraz z rozwojem handlu, opakowaniem stało się też ogłoszenie, reklama oraz wszelakie działania promocyjne. Opakowania mogą być udane albo nie. Ktoś może powiedzieć, że są też opakowania tańszych produktów, do których nie jest przywiązywana waga - otóż nieprawda. Opakowanie tańszego produktu sugeruje jego cenę i trafia w oko określonej grupie docelowej. Tak więc prawda jest jedna: opakowanie sprzedaje produkt i w zasadzie jest jednym z najważniejszych kryteriów wyboru [jak nie najważniejszym].

projekt: James Reynolds, Wielka Brytania | lovelypackage.com


projekt: Subconcious Co., Tajlandia | lovelypackage.com


projekt: Home Family Wines, Stany Zjednoczone | lovelypackage.com



projekt: Atipus, Hiszpania | lovelypackage.com






projekt: Creative Pilot, Stany Zjednoczone | lovelypackage.com



projekt: Eduardo del Fraile, Hiszpania | http://www.eduardodelfraile.com/




projekt: Eduardo del Fraile, Hiszpania | http://www.eduardodelfraile.com/




projekt: Fontos Graphic Design, Węgry | lovelypackage.com



Projekt: Milan Petrovic, Nevena Zecevic, Marija Milenkovic & Marina Rajic, Serbia | lovelypackage.com



Projekt: Rachel Kinrot, Stany Zjednoczone | lovelypackage.com




Projekt: Hamish Smyth, Australia | lovelypackage.com



Projekt: Hampus Jageland, Australia | lovelypackage.com



Projekt: Pidgeon Design, Australia | lovelypackage.com




źródło: limitedfun.wordpress.com



źródło: limitedfun.wordpress.com



źródło: lovelypackage.com




Projekt: Marc Praquin, Francja | lovelypackage.com





Projekt: Sanna Annukka, Wielka Brytania | źródło: lovelypackage.com




projekt: Scholz & Friends, Niemcy | źródło: lovelypackage.com





Projekt: McLean Design, Stany Zjednoczone | źródło: lovelypackage.com




Projekt: Saly Halim, Francja | żródło: lovelypackage.com




Projekt: Charles S. Anderson Design, Stany Zjednoczone | źródło: lovelypackage.com




Projekt: Jessie Harte, Stany Zjednoczone | lovelypackage.com




Projekt: Here Design, Wielka Brytania | źródło: lovelypackage.com




Projekt: Samantha Ziino, Australia | źródło: lovelypackage.com




Projekt: Morkman, Szwecja | źródło: lovelypackage.com




Projekt: Einvind Reibo Jeintoft, June Saglie Holte & Rebecca Egebjerg, Norwegia | źródło: lovelypackage.com




Projekt: Sophie Ehlers, Dania | źródło: lovelypackage.com




Projekt: Isabela Serta, Brazylia | źródło: lovelypackage.com




Projekt: Hlen Maria Backstrom, Szwecja | lovelypackage.com




Projekt: Elisabeth Limi, Norwegia | lovelypackage.com





Projekt: Erik Johansson, Szwecja | lovelypackage.com




źródło: treehugger.com




Projekt: Vignelli Associates, Stany Zjednoczone | lovelypackage.com






źródło: watermelonstudios.co.uk




Projekt: Zoo, Hiszpania | źródło: lovelypackage.com



Opakowania to temat rzeka, pojawiały się już na Rzeźni i będą się jeszcze pojawiać.
Przyznam, że często opakowanie mnie tak zachwyca, że kupuję rzeczy nie do końca mi potrzebne, ale w końcu po to ono jest! Doceniam też starania producenta, abym miała piękną rzecz na którejś półce, tak więc nie mam wyrzutów sumienia, że kupuję coś niepotrzebnego. Bo konsumpcjonizm konsumpcjonizmem, ale piękne przedmioty są mi niezbędne do życia. :)

2 komentarze:

konik szachowy pisze...

Opakowanie żyje chwilę, a biedronki mają kropki ;)

Anonimowy pisze...

Niektóre są piękne!! uwielbiam dobrze opakowane produkty :)
-schiza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...