20110327

adisucks - rzeźnia dwudziestolecia.

Gdy Rzeźnia osiągnie już status powszechnie czytanego, opiniotwórczego bloga, to ufunduję piękną rzeźniczą statuetkę i będę rozdawać "Rzeźnię Roku". ;) No więc niżej opisane wydarzenie  absolutnie zasługiwać będzie na "Rzeźnię Dwudziestolecia".
Nie napiszę newsa, co wnioskuję z obserwacji mojej fejsbukowej tablicy, na której co drugi post znajomych bądź stron lubianych przeze mnie, dotyczy adisucks.
Ponieważ ogólnie jest to tragedia, opiszę to w tej właśnie formie.

źródło



OSOBY:

ADIDAS - firma, która strzeliła sobie w kolano
TAILOR MADE PR - firma, która strzeliła sobie i Adidasowi w kolano, usiłując trafić w target wyznaczony przez Adidasa, pokazując mu kompletny brak szacunku [w dodatku nie tylko temu targetowi], zamalowując reklamą klienta Bardzo Ważną Ścianę - ważną dla kultury hip hopu, dla samego graffiti, street artu, sztuki jako takiej, właściwie symbolu wolności sztuki jako takiej
MAGDALENA GĄSIEWICZ - mądra pani, ekspertka [tutaj eks ma podwójne znaczenie] w dziedzinie marketingu, pracująca w Tailor Made PR
BARDZO WAŻNA ŚCIANA - największa w Europie galeria street artu, Ściana Sławy, duma miasta i mieszkańców, na której można z farbą robić legalnie wszystko to, czego nie można gdzie indziej
CHÓR - 11 144 internautów [dzeeezas ta liczba tak szybko się zmienia, że edytuję ją po raz ostatni! stan na godzinę 01: 10], którzy od rana utworzyli na Facebooku imponującą grupę robiącą raban.

PROLOG:

Adidas bierze udział w Pierwszej Polskiej Aukcji Street Artu, dzięki czemu można uznać tę firmę jako powiedzmy mecenasa tej sztuki. Wraz z Tailor Made PR, albo może sama TM PR, postanawia szerzej trafić do grupy docelowej klientów, którymi są m.in. grafficiarze i hip hopowcy, a także inni ceniący sobie tę sztukę, nie słuchający hip hopu i nie będący artystami street artowymi, zamalowując Bardzo Ważną Ścianę dla tej grupy, swoją reklamą. 1,5 kilometra pieces [dzieł] zniknie [znika], ponieważ ludzie z TM PR wykazali się kompletną ignorancją. Co ciekawe wcześniej na tym samym murze wszelkie objawy ulicznego artyzmu zamalowywały władze PRL, tak więc Adidas dzięki perfekcyjnemu działaniu swojego PRu, stał się dla grafficiarzy tym samym co system kojarzący się z brakiem wolności... Chyba nie o to im chodziło.

PARODOS

Chór krzyczy na cały świat, o tym co robi Tailor Made PR i Adidas z Bardzo Ważną Ścianą. W mediach, na Facebooku, atakując strony Adidasa [te polskie i te ogólnoświatowe] tekstem: "The largest polish graffiti Hall of Fame @ Warsaw's district Służewiec is being destroyed by adidas Poland. The proceder will start monday. Because of your massive advert, one of the most 
important parts of polish street-art will dissapear .... Is this how your contribution to street culture should look like???"


EPEISODION


Magdalena Gęsiewicz:
Mogę tylko powiedzieć, że nad muralem (reklamą) będzie pracowała grupa 15 osób. Pomalowany ma być cały mur i będzie to trwać kilka dni.

Tailor Made PR [pracodawca Magdaleny Gęsiewicz]:
Nie mam nic wspólnego z planowaniem i organizowaniem akcji na Służewcu. Właśnie wyjaśniamy całą sytuację.

Adidas:
cisza. No bo co ma powiedzieć?

STASIMON

Chór: 

EKSODOS

Wiadome jest tylko to, że prace na murze znikają. 
Co zrobi Adidas? Ja mam nadzieję, że to powstrzyma i reklama nie powstanie. W zasadzie to oni też powinni mieć taką nadzieję.
Co zrobi Tailor Made PR? Powinien zwolnić osoby odpowiedzialne za to, zmienić nazwę, zająć się czymś innym byle nie marketingiem.

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...