20090811

Warszawa Centralna

Ja ją widzę tak:


autor huba87

Moim zdaniem jest piękna. Zaprojektował ją Arseniusz Romanowicz, niestety w Polsce Ludowej, co zaskutkowało rezygnacją z części ciekawych rozwiązań. Budowano go w pośpiechu z powodu wizyty Breżniewa, a nie jest to w budownictwie [czegokolwiek] wskazane.



Wszyscy wiemy jak wygląda i jak śmierdzi, tylko czy jest to wina budynku czy PKP?
Podziemia to dramat, jest w nich duszno, gorąco i nakładają się na siebie "zapachy" z kebabów i innych bud z hot dogami. Na logikę - wystarczy je wyrzucić.

Perony...wiadomo. Problemem są bezdomni, narkomani i brak pociągów z obiegiem zamkniętym - a zbyt często mam wrażenie, że pasażerowie nie rozumieją napisów "zakaz korzystania z WC w czasie postoju pociągu". Efektem jest oczywiście smród.
Toalety...bez dwóch zdań należy im się remont [jakoś na Wileńskiej jest ładna, w miarę czysta toaleta, do tego za okazaniem biletu darmowa].
Jedynym rozwiązaniem dla PKP jest zburzenie dworca i postawienie nowego [znając mentalność tej instytucji za 30 lat znowu będziemy mieć nowy dworzec ponieważ stary - obecnie nieistniejący, się zabrudzi]. Najpierw jednak wydadzą na make up Centralnej 22 miliony złotych [powszechnie wiadomo, że PKP ma za dużo pieniędzy]. I to jest właśnie RZEŹNIA.
Warszawa była prawie całkowicie zburzona. Nie mamy zabytków jak Kraków, Wrocław, Gdańsk...Poza tymi odbudowanymi. Symbolami Warszawy są Pałac Kultury, Zamek Królewski, Rotunda, Centralna i Syrenka.
Centralną należy porządnie wyremontować, unowocześniając ją, a przy okazji zachowując jej punkty charakterystyczne, po czym dbać o nią, sprzątać przede wszystkim i nie pozwalać na te paskudne budy z jedzeniem [nic nie mam do kebabów, Bosfor przyczepiony do dworca od strony pętli autobusów jest dobrym przykładem, że kebaby nie muszą przeszkadzać], na pizzerię na D., która zajmuje chyba pół hali głównej, a po jakimś czasie zacząć wpuszczać pociągi z obiegiem zamkniętym [przy obecnej ilości tych pociągów Centralna byłaby puściutka].
Na szczęście to nie jest tylko moje zdanie. Poza niektórymi znajomymi, maszynistą pociągu towarowego, z którym na peronie we Wrocławiu przeprowadziłam dyskusję na temat architektury dworca Katowice i właśnie Centralnej oraz Grzegorz Piątek, architekt, którego artykuł pojawił się dzisiaj. Miłoby było gdyby PKP także zaczęła myśleć.

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...